Friday, November 6, 2009

ARAB & BANGLA

Ceriter bermula di station minyak atau lebih dikenali sebagai pam minyak. Di pam minyak ini ada dua orang pekerja bangla yang hanya tau cakap melayu sikit, omputih sikit dan bahasa bangla banyak yg dia tahu. Seorang itu bernama Majid dan seorang itu lagi bernama Hasan. Pada satu hari berhenti lah sebuah kereta mewah adik beradik mercedes utk mengisi minyak. 


Pemandu kereta itu seorang yg berbangsa arab. kebetulan pula minyak di pam minyak itu dah abis dan ini mendatangkan masalah kepada Hasan utk memberitau kepada org arab itu bahawa minyak dah abis. Orang arab itu pula tidak tau berbahasa melayu atau bahasa omputih sikit dan bahasa arab tentulah terror kan...Hasan cuba memberitau kepada org arab tu sambil menyebut "fuel" dan disusuli gerakan memusingkan tangan menandakan minyak abis, tetapi orang arab tu ternganga luas tanda tidak paham.  


Hasan cuba lagi sekali lagi dengan menyebut "fuel" dan disusuli gerakan memusingkan kepala, tetapi orang arab tu ternganga luas juga tanda tidak paham ler tu...memang bodo sikit org arab ini. Hasan pun tak tau nak buat camner..dia pun pegi kat Majid utk menerangkan situasi dier sekarang. Mereka bercakap dalam bahasa bangla, dan ditranslatekan begini Hasan: 


"Majid, tolong aku majid, org arab tu tak tau minyak kat sini dah abis" Majid:" ala...ko cakap jer ler..minyak dah abis.." Hasan:"aku dah cakap dah, tapi dier tak paham...aku pulak, tak tau cakap omputih..Yes, No, Alright aku tau errr.. dan... I love u" Majid:"Aku pun tak tau jugak cakap omputih..." Hasan:"ala..ko tolong ler aku.." Majid:" ok tak per...aku tau sikit-sikit cakap arab" Lalu pergi la..Majid dekat org Arab tu dan berkata;


"Fuel!, Sodoqallahulazim"...!!!
dan baruler..org arab tu paham dan dier pun blah...ler...
   

No comments: